Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

wu-tang clan


Οι Wu Tang Clan δημιουργήθηκαν το 1993 από τους RZA, Ol’ Dirty Bastard και Gza. Στη συνέχεια προστέθηκαν οι Method Man, Raekwon, Ghostface Killah, Inspectah Deck, U-God, Masta Killah και το 1996 προσχώρησε αν και ανεπίσημα ο Cappadonna. Το Νοέμβριο του 2005 οι Wu σημαδεύονται από την απώλεια του ιδρυτικού τους μέλους Ol’ Dirty Bastart. Η ιστορία τους ξεκινά το 1994 που κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ και που πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει δεκάδες δίσκους όλοι μαζί , αλλά και ο καθένας ξεχωριστά, που έχουν φτάσει την κορυφή των Charts παγκοσμίως.
Παράλληλα έκαναν παραγωγές σε δεκάδες καλλιτέχνες και συγκροτήματα που βρίσκονται στη μεγάλη οικογένεια των Wu, όπως oi Gravediggaz, Killarmy, Killa Priest, Sunz Of Man, Shyheim, M.M.O. Wu Syndicate. Οι Wu δεν σταμάτησαν στη δισκογραφία έχουν κυκλοφορήσει δεκάδες DVD, αλλά και αρκετά από τα μέλη τους έχουν συμμετάσχει ακόμα και πρωταγωνιστήσει σε αρκετές ταινίες. Χαρακτηριστικές αυτών το How High, Soulplane και φυσικά τις μουσικές παραγωγές του Rza στο Ghost Dog και το Kill Bill. Ενώ κυκλοφόρησαν παιχνίδι για το Playstation 1, επεκτάθηκαν και στο χώρο της μόδας, ιδρύοντας την δικιά τους εταιρία ρούχων, τη Wu-Wear, που αριθμεί δεκάδες καταστήματα παγκοσμίως καθώς και online κατάστημα στο internet...

ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΙ ΤΟΥ BLOG ΜΑΣ

κατω απο το playlist mas γραφει καπου το εξης ειστε ηδη συνδεδεμενοι συνδεση πατηστε πανω στην συνδεση και γινετε μελοι τοy blog και συμετασχετε σε οτι ανεβαζουμε ακομα και σχολια μπορειτε να αφησετε...ευχαριστουμε ολους για τον χρονο σας

ΤΟ ΗΙΡ ΗΟΡ

ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ?????

ΠΑΛΛΙΑ ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΑΦΙΣΕΣ ΜΕ LIVE





GRAFFITI


Η περίοδος 1971-1974 αναφέρεται ως μία "πρωτοποριακή εποχή", κατά την οποία τα γκράφιτι υποβλήθηκαν σε ένα κύμα στις μορφές και τη δημοτικότητα. Σύντομα μετά από τη μετανάστευση στη Νέα Υόρκη, το Μπρονξ (Μανχάτταν) παρήγαγε έναν από τους πρώτους καλλιτέχνες γκράφιτι για να κερδίσει την προσοχή των μέσων στη Νέα Υόρκη. Ο TAKI 183 ήταν ένας ελληνοαμερικάνος από την Ουάσιγκτον που χρησιμοποίησε ένα μίγμα του ονόματός του Panayiotakis, TAKI, και τον αριθμό της οδού του, 183rd ως tag. Λόγω του παράξενου ονόματος και του αριθμού, οι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν το μήνυμα του, γράφοντας στους τοίχους Mary 122, George 21 κτλ. Αυτό καταγράφηκε σε ένα άρθρο του 1971 στο New York Times με τον τίτλο Taki 183 και έτσι ο TAKI 183 έγινε ο πρώτος που αναγνωρίστηκε από την κοινωνία έξω από την υποομάδα γκράφιτι.
Μερικά από τα είδη γκράφιτι που παρουσιάζονται σήμερα είναι:
  • Σε εξωτερικούς τοίχους (συνήθως σε τοίχους στους δρόμους). Όταν γίνονται σε ένα προσωπικό χώρο που το βλέπουν ελάχιστοι, δεν θεωρείται γκραφίτι.
  • Συνθήματα
  • Ζωγραφική (φαινόμενο προερχόμενο από την Αμερική – ΗΠΑ)
  • Διαμαρτυρία (για παράδειγμα στην Βόρεια Ιρλανδία, με τα murals που απαθανατίζουν νεκρούς και θέματα από τις συγκρούσεις με τους Βρετανούς)
  • Σε εσωτερικούς τοίχους και επιφάνειες (συνήθως μικρού μεγέθους), π.χ. τουαλέτες, σκοπιές, θρανία
  • Συνθήματα
  • Αυτοσχέδια ποιήματα
Ως γκράφιτι μπορεί να θεωρηθεί ακόμη και κάποια προσθήκη τρίτου σε ιστοσελίδα χωρίς την ενεργή συγκατάθεση του ιδιοκτήτη της.
Το στένσιλ χρησιμοποιείται συχνά σε πορείες διαμαρτυρίας για "γρήγορα" γκράφιτι.
Σε πόλεις κυρίως του εξωτερικού, αλλά και στην Αθήνα υπάρχουν τοίχοι μόνο για γκραφίτι. Κάποιες φορές το γκραφίτι γίνεται κατά επιθυμία του ιδιοκτήτη του κτιρίου, για διακόσμηση, συνήθως με συγκεκριμένη θεματολογία.
Κατά τα όσα συνηθίζονται ανάμεσα στους γκραφιτάδες, υπάρχουν και τοίχοι που είναι μόνο για καλούς γκραφίστες, και οι υπόλοιποι δεν δικαιούνται να κάνουν πάνω στο δικό τους γκραφίτι μια μουτζούρα ή κάποιο άλλο σχέδιο (εκτός αν έχει χαλάσει με το πέρασμα του χρόνου και ειδοποιηθούν ότι θα γίνει άλλο σχέδιο πάνω στο δικό τους).
Αυξημένη δημοτικότητα, ειδικά στην Ευρώπη, έχει αποκτήσει η τεχνική του στένσι, όπου το σχέδιο προετοιμάζεται από πριν στο χώρο του γκραφιτά κόβοντας λεπτή λαμαρίνα ή ξύλο, που χρησιμοποιείται σε επαφή με τον τοίχο ψεκάζοντας από πάνω τη μπογιά, αφήνοντας αποτύπωμα μόνο όπου υπάρχει κενό στη λαμαρίνα. Σημαντικός καλλιτέχνης αυτής της τεχνικής είναι ο βρετανός Banksy.

Tag και tagging

Το "tag" (στα ελληνικά "ταγκιά") είναι η υπογραφή που γίνεται με σπρέι σε έναν τοίχο, από τον καλλιτέχνη ενός γκραφίτι ή και μόνη της. Σε ένα γκραφίτι η υπογραφή είναι μικρή και βρίσκεται ή μέσα στην ζωγραφιά ή κάτω σε μια άκρη (δεν γίνεται να είναι πιο μεγάλο το tag απ' το graffiti). Tagging είναι όταν είναι η μία υπογραφή (ή γκραφίτι) πάνω στην άλλη. Συνήθως οι τοίχοι αυτοί έχουν tags και graffiti που έχουν αλλοιωθεί με το πέρασμα του χρόνου.

ΠΑΡΕΜΒΟΛΕΣ


Οι Παρεμβολές είναι ένα γνώριμο από τα live group καθώς έχει εμφανιστεί μαζί με τους FFC και τους TXC κυρίως. Αν και δεν κατάφεραν πριν το "ΕΝ ΟΨΕΙ" να βγάλουν άλλο δίσκο το κοινό τους είχε γνωρίσει και έτσι αρκετοί ήταν αυτοί που περίμεναν με αγωνία τον δίσκο. Ο Νίκος Σερφίγκος (ΠΑΝΑΣ) και ο Μιχάλης Αφολιάνο (DASH) είναι ένα δύδιμο που ταίριαξε απόλυτα και απόδειξη είναι το καλό ραπ που έχει το CD. Και οι δυο έχουν μια χαρακτηριστική ηχητική χροιά που εύκολα μπορεί κανείς να την ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους MCs του χώρου. Αυτό φυσικά είναι και το ατού των Παρεμβολών αφού κατά τα άλλα το στυλ εντάσεται στα υπόλοιπα hip-hop groups της Ελλάδας (FFC-TXC-ZN). Επίσης οι Παρεμβολές έχουν πολύ καλές σχέσεις με τα παραπάνω συγκροτήματα αφού είναι όλοι μια μεγάλη παρέα. Γι' αυτό θα συναντήσουμε τον Τυμβωρύχο στο τραγούδι "Για όλα τα κακά παιδιά" να αναφέρει μαζί τους Ραψωδούς Καμικάζι (κοινώς ΖΝ) FF.C. και Παρεμβολές. Αυτό είναι και το τραγούδι που ξεχωρίζει με τις συμμετοχές του "Παιδιού Θαύμα" και του Ρυθμοδαμαστή να αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη. Ο Ρυθμοδαμαστής συμμετέχει και στο "Απλώς γάματα" και οι Λ.Ο.Σ. στο "Μεσ' απ τη ζούγκλα του μπετόν". Πετυχυμένα είναι και τα 2 ορχηστρικά (instrumental) περιέχοντας καλή μουσική και δυνατό beat. Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι το "ΕΝ ΟΨΕΙ" καταφέρνει να ικανοποιήσει με το παραπάνω όλους τους hip-hopers και αφήνει μια πολύ καλή πρώτη εντύπωση για τις Παρεμβολές που έδειξαν ότι μπορούν να καταφέρουν πολλά. Προσωπικά τους έχουμε δει σε ένα live και αμέσως καταλάβαμε το ταλέντο και την όρεξη τους για αληθινό rap. Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και το πολύ καλό artwork που έγινε από τον Factory που επενδύει άριστα το CD. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι περιέχει και ένα ωραίο remix του Everlast στο τραγούδι "Μεσ' απ τη ζούγκλα του Μπετόν".

TERROR X CREW

Οι Terror X Crew ξεκίνησαν ως ομάδα (crew) γκράφιτι το 1989 . Το 1992 οι Αρτέμης (Φανουργιάκης) και Ευθύμης (Μίλλιος) συναντιούνται με τον DJ ALX (Βαλάντης Στραβαλέξης). Το 1995 έχουν την πρώτη τους κυκλοφορία, το ομώνυμο maxi single/EP Terror X Crew, μια κυκλοφορία που έγινε από την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Studio II Records καθώς ο δίσκος δεν είχε γίνει δεκτός από τις μεγάλες. Μετά από 10.000 πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα το συγκρότημα αφήνει τη Studio II για την FM Records. Από τη νέα τους εταιρεία κυκλοφορεί το 1997 το πρώτο τους άλμπουμ μεγάλης διάρκειας Η πόλις εάλω, από το οποίο ξεχώρισαν κομμάτια όπως το πρώτο βίντεο κλιπ (σε σκηνοθεσία DJ ALX) Δεν είμαι ο Έλληνας που έχεις συνηθίσει καθώς και τα δύο που ακολούθησαν, Μη φοβάσαι και Hip hop χούλιγκανς. Το 1999 ακολουθεί το Η γεύση του μένους που όπως και το Η πόλις εάλω έγιναν χρυσοί δίσκοι.
Την ίδια χρονιά οι Terror X Crew επιλέγονται από τους The Prodigy για να εμφανιστούν πριν από τη δική τους εμφάνιση ως το μεγάλο όνομα του Rockwave Festival. Το 2000 κυκλοφόρησαν το cd single Ξύπνιος μέσα στα όνειρα κάποιων άλλων, το βίντεο κλιπ του οποίου, σε σκηνοθεσία DJ ALX, κέρδισε τον τίτλο Καλύτερο Ξενόγλωσσο Χιπ Χοπ Βίντεο από το γαλλικό κανάλι TV5. Το 2001 κυκλοφορούν τον δίσκο Έσσεται Ήμαρ που ήταν και ο τελευταίος τους. Με τον δίσκο αυτό κινήθηκαν στιχουργικά ελληνοκεντρικά δηλώνοντας ότι στοχεύουν στην αφύπνιση του Έθνους , ακολούθησε στις 30 Σεπτεμβρίου 2001 η βράβευση του συγκροτήματος για την προσφορά του στην σύγχρονη ελληνική μουσική από τον Μάκη Βορίδη πρόεδρο του Ελληνικού Μετώπου στην γιορτή της νεολαίας του κόμματος . Το Έσσεται Ήμαρ ήταν ένας δίσκος που τελικά δίχασε το κοινό του συγκροτήματος , με κάποιους να τους κατηγορούν ως εθνικιστές. Την επόμενη χρονιά και μετά από διαφωνίες και αντιπαραθέσεις του ALX με τους Αρτέμη και Ευθύμη οι Terror X Crew διαλύονται. Μέχρι σήμερα ο ALX ασχολείται με παραγωγές δίσκων άλλων Ελλήνων χιπ χοπ καλλιτεχνών, ενώ ετοιμάζει την κυκλοφορία ενός δίσκου με remix κομματιών των Terror X Crew . To 2004 οι Αρτέμης και Ευθύμης μαζί με τον Έλληνα DJ Smartie Al σχηματίζουν το σχήμα Αρτέμης/Ευθύμης δημιουργώντας έτσι μια άτυπη συνέχεια των Terror X Crew.



Άλμπουμς

  • Η πόλις εάλω (FM Records, 1997)
  • Η γεύση του μένους (FM Records, 1999)
  • Έσσεται Ήμαρ (FM Records, 2001)

Singles, EP


  • Terror X Crew (Studio II Records, 1995, EP)
  • Μη φοβάσαι (FM Records, 1998, CD single)
  • Η γεύση του μένους (FM Records, 1999, CD single)
  • Ξύπνιος μέσα στα όνειρα κάποιων άλλων (FM Records, 2000, CD single)